Inspiration

Salgskompetencer i en digital tidsalder

Salgsprocessen er under så stærk ændring, at vi næsten kan garantere dig, at dine sælgere ikke er klar.

Kunden bliver til stadighed mere oplyst og gennemsigtigheden bliver større. Det betyder, at vi møder en helt anderledes kvalificeret købsgruppe. Sælger får mindre tid sammen med kunden, og meget senere i købsprocessen. 57% af beslutningen er allerede truffet. Så sælgeren skal være skarpere end nogensinde. Så se det i øjnene – hvis du ikke har trænet sælgerne i dette, er du allerede bag ud på point.

På seminaret får du svar på:

  • Hvad SKAL dine sælgere kunne nu og i nær fremtid
  • Hvordan fordobler du effektiviteten i dialogen med kunderne
  • Hvordan skaber du en stærk træningskultur
  • Hvad skal du som leder kunne og ændre

 

Lidt mere om indholdet:

Udløbsdatoen er fremskreden for sælgeren, der holder fast i “plejer”

Why fix it if it ain’t broken?! Måske er det ikke broken endnu, men det er skrøbeligt, og lige før det bliver broken. I USA er forventningen, at der vil være 1.000.000 – én million – færre sælgere i 2020. Det er om 3 år! Hele købsprocessen og dermed salgsprocessen forandres hastigt. Så I er oppe mod det, som hjernen hader allermest – forandringer. Se på dine sælgere. Har de ændret sig, er de i gang, eller er de ikke startet? Og ved de overhovedet, hvad de skal forandre?

Der bliver brug for en helt ny type salg – og der bliver brug for færdigheder på de gamle dyder som værdisalg, spørgeteknik og udfordring på et helt nyt niveau.

Sælger dine sælgere eller køber jeres kunder?

Jeg har lige solgt en bil sagde en sælger – men fakta var, at kunden i stedet lige havde købt en bil – endda på trods af en usandsynlig dårlig sælger. Men hvad gør man, når mærket kun kan fås ét sted i byen!

Lad os sige det uden omsvøb. Ekspedienten eller ordremodtageren er død! Han er afløst af det digitale salg.

Tidligere besøgte kunden en BMW forhandler 8 gange inden en handel – i dag er det 1,7 gange i snit. Og den udvikling sker i alle brancher. Der er altså meget mindre tid til at påvirke kunden og udfordre hans beslutninger og valg af samarbejdspartner.

Sælger kommer sent ind i processen og skal på kort tid skabe værdioplevelse. Den skal være præcis og målrettet, og argumenterne skal sidde lige i skabet – første gang – for der bliver ikke flere gange! Spørgeteknik, indvendingsbehandling og afslutningsteknik er ikke færdigheder vi taler om, men ting vi behersker.

Hvad gør du for at sikre, at dine sælgere er klar til succes i fremtiden?

Det er som i sport. Træning, træning, træning. Intensiv og vedvarende træning af salgsfærdigheder bliver dit vigtigste konkurrenceparameter i fremtiden. Og du skal i gang. Men hvordan opbygger du en stærk træningskultur i din organisation?

Vi giver dig indblik og forståelse i, hvordan du gør dig og dine sælgere klar til fremtiden.

DEL

Tilmeld dig seminaret Salgskompetencer i en digital tidsalder

Vælg dato og sted

Du er velkommen til at tage én eller flere af dine kollegaer med. Det kræver blot, at der oprettes endnu en tilmelding med din kollegas oplysninger.

Hvad fik dig til at tilmelde dig?

Med Intenz Mail modtager du værdifuld viden og bliver inspireret på dine interesser. Du vil modtage Intenz Mail, når vi har et, der rammer det område, du har valgt. Du får også muligheden for at blive inviteret til inspirerende arrangementer.

Ønsker du at vide mere

Gitte er koordinator i Intenz og har mere end 10 års erfaring inden for marketing og kommunikation. Kompetencer Gitte bruger som ansvarlig for Intenz’ inspirationsseminarer.

Gitte Riis Axelsen – Koordinator
Tlf. +45 25 44 25 76
E-mail gra@intenz.com