Inspiration

Seminar:
Kundeloyalitet kræver kundekultur

Mere end 70% af salget kommer – eller udebliver – på baggrund af, om hele organisationen bidrager til at give kunden oplevelsen af ubesværet service. Er det sådan hos jer? Ellers kan I hente inspiration på dette 3-timers seminar.

Høj kundeloyalitet kommer ikke nødvendigvis af slagord som ”Kunden i centrum” eller ”Kunden er konge”. Den vokser derimod hos de virksomheder, der implementerer et stærkt kundefokus på tværs af funktioner – og viser sig som smukke sorte tal på bundlinjen.

Ifølge den amerikanske forfatter og Ph.d. Matthew Dixon betyder det ikke ’at overgå kundens forventninger. Faktisk tæller god kundeservice langt mindre end dårlig. For mens 45% deler en positiv kundeoplevelse med 3 eller færre personer, så deler 48% en negativ oplevelse med 10 eller flere. Men hvad virker så?

Det gør mindre bøvl! Kunderne vil opleve, at de får, hvad de har behov for med mindst mulig indsats fra deres egen side. Det kræver, at I er organiseret til at løse kundens problemer – og giver oplevelsen af, at I gør det gnidningsfrit. ”Low effort” kalder Dixon fænomenet, og det skaber hele 94% større sandsynlighed for ”genkøb”, øger spending med 88%, og så mindsker det sandsynligheden for ”negativ” omtale markant. Og I kan gøre det samme!

 

På seminaret får du inspiration til:

  • Hvordan skaber I en stærk salgskultur
  • Hvordan hele organisationen får et stærkt kundefokus
  • Hvordan I skaber ambassadørkunder, der anbefaler jer i markedet
  • Hvad de gør bedste salgsorganisationer bedre
  • Hvordan I bliver skarpe i dialogen med kunden

 

I den sammenhæng er det også værd at nævne, at I skal bruge 10 gange(!) så mange ressourcer for at sælge til en ny kunde som til en eksisterende. Så hvordan vil det påvirke jeres bundlinje, hvis I bliver bedre til at skabe mersalg til eksisterende kunder? Produkter og priser bliver mere og mere ens, så I må differentierer jer på helt andre fronter – og det involvere jeres totale salgs-, service- og leverancesystem. Tag derfor hele ledergruppen med på dette seminar – det bliver 3 timer, der betaler sig.

 

Hvem er seminaret målrettet?

Seminaret henvender sig til salgsdirektører, salgschefer, salgsledere, marketingdirektører og chefer, kommercielle chefer og CEO’er i både B2B- og B2C-virksomheder.

 

 

“Intenz leverer dedikerede, præcise og brugbare modeller til direkte integration i din salgskultur og i dine strategiske modifikationer til brug i en travl og hektisk hverdag. Jeg kan varmt anbefale Intenz, hvis du ønsker at opnå resultater.”

Martin Grauballe

Product Manager, LogodanIT A/S

DEL

Tilmeld dig seminaret Kundeloyalitet kræver kundekultur

Vælg dato og sted

Hvad fik dig til at tilmelde dig?

Ønsker du at vide mere

Gitte er koordinator i Intenz og har mere end 10 års erfaring inden for marketing og kommunikation. Kompetencer Gitte bruger som ansvarlig for Intenz’ inspirationsseminarer.

Gitte Riis Axelsen – Koordinator
Tlf. +45 25 44 25 76
E-mail gra@intenz.com