Salgsforsker Karina Burgdorff Jensen i samarbejde med Intenz
De forskellige typer af salg kræver forskellige former for salgsmetoder for at være effektive for sælgere og salgsteams og for at imødekomme kundernes måde at købe.
Tidligere ville en salgsorganisation vælge en enkelt salgsmetode, for så at implementere den i hele salgsorganisationen. Og måske var de heldige at ramme rigtigt, måske ikke!
Heldigvis er vi i de seneste år (til dels pga. den øgede salgsforskning både i DK og globalt) blevet en hel del klogere. Nu ved vi, at de fleste salgsorganisationer bør have 2-3 forskellige salgsmetoder i spil på tværs af deres kunder og segmenter.
Overordnet findes der tre overordnede tilgange, som I skal forholde jer til ud fra sammenhængen mellem måden kunderne køber og jeres tilgang til salget. Når en bevidst tilgang til salget matches med måden kunderne køber ind, skabes en langt mere effektiv, motiveret og sammenhængende salgsorganisation.
Guiden er udgivet af salgsforsker Karina Burgdorff Jensen i samarbejde med Intenz.