Sådan skaber du følgeskab og handlekraft i forandringsprocesser

Mads W. Olsen

Mads W. Olsen

Movement

Hånden på hjertet. Hvor mange gange har I ikke prøvet at sætte nye initiativer i gang, hvor resultatet i sidste ende blev langt ringere, end I havde forventet?

Det er en kunstart at drive forandringer, og det ser for de fleste ledere nemmere ud på papiret, end det opleves i virkeligheden.

Årsagen er, at de fleste forandringer i sidste ende lægger op til at ledere og medarbejdere – altså virkelige mennesker – skal etablere nye vaner. Og vi ved alle, at det er svært at ændre vaner – også dem vi selv vælger og er motiveret for!

Eksempelvis ved vi jo godt, at vi burde motionere 30 minutter hver dag, og at vi har færdighederne til at få det til at ske, men alligevel er det langt fra os alle, som får taget os sammen.

I situationer, hvor vi mennesker føler os påduttet at ændre vaner, stiger kompleksiteten yderligere – se bare demonstrationer rundt om i verden lige nu.

For at få succes med at etablere nye individuelle og organisatoriske vaner, kræver det stor menneskelig indsigt hos lederne at forstå, hvad der reelt er på spil. Og det kræver en solid værktøjskasse at håndtere egne og andres reaktioner på rejsen.

Se videoen her, hvor jeg dykker ned i, hvordan du som leder kan skabe følgeskab og handlekraft i forandringsprocesser. Du får samtidig et vigtigt værktøj til at lykkes.

Alt for mange forsøg på at skabe bedre ledelse fejler og giver mere badwill end goodwill – både hos lederne og hos resten af organisationen. 

Med mere end 20 års erfaring i branchen, har vi den viden, der skal til, for at sammensætte den mest effektfulde proces. 

Vi arbejder blandt andre med