Inspiration

Seminar:
Det komplekse B2B-salg

Der er kommet flere af dem, de ved mere, og vi har kortere tid sammen med dem – beslutningstagerne! Det betyder øget kompleksitet, og en fordoblet beslutningstid. Genskab overblikket på Intenz’ 3 timers inspirationsseminar…

Ved du, at der i dag er involveret i gennemsnit 6,8 beslutningstagere i et B2B-køb? Og her taler vi vel at mærke ikke kun om personer – det kan også være 6,8 enheder som fx lande, afdelinger eller funktioner, hvor der i hver enhed igen vil være flere influenter. Derfor er sælgers vigtigste opgave i dag at opnå konsensus i købscentret – til jeres fordel.

Det er en ny virkelighed. Sælger skal altså kunne skabe en oplevelse af værdi i en helt ny og langt mere kompleks udgave. For behovene er selvfølgelig vidt forskellige hos de 6,8 beslutningstagere – og det er deres oplevelse af værdi derfor også.

Men inden da, skal sælger identificere de rigtige influenter. På baggrund af en omfattende research af beslutningstageres adfærd har man kortlagt 7 typer af beslutningstagere. Kun 3 er jeres ambassadører i organisationen, som får beslutninger til at tage fart – og dem skal sælgeren have fat i. Men hvordan?

Vores analyser viser, at sælgerne slet ikke er klar til at håndtere de nye krav – og at salgslederne ikke er parate til at klæde dem på.

 

På seminaret får du mere at vide om:

  • Hvordan skaber sælger størst værdi for de 6,8 involverede i beslutningen?
  • Hvordan identificerer man de 6,8 beslutningstagere, som ikke altid er synlige?
  • 7 typer beslutningstagere – hvilke 3 skal ha’ dit fokus?
  • Hvilke nye færdigheder skal sælger have for at skabe succes i fremtiden?
  • Hvordan formulerer du KPI’er, der motiverer og skaber resultater?
  • Hvordan gentænker du din rolle som salgsleder?

 

Du bliver også inspireret til hvordan du kan udvikle din målstyring af salgskorpset. Kig mere væk fra traditionelle KPI’er, som salgstal og møder. Kig ned i fundamentet for fremtidens bedste resultater; sælgernes motivation, viden, indstilling og holdninger. Hvad hjælper det at ”råbe” på flere møder hvis det er energien eller kompetencerne der mangler?

 

Hvem er seminaret målrettet?

Seminaret henvender sig til salgsdirektører, salgschefer, salgsledere og CEOs i B2B-virksomheder.

 

“Det er altid en fornøjelse at deltage på Intenz’ inspirationsseminarer. Der er en god blanding af praktik og erfaring fra deltagerne på disse seminarer. Underviser var super inspirerende, motiverende og god til at skabe konkrete eksempler på teori i praksis”.

Bo Hesselberg Larsen

salgsdirektør, Strålfors A/S

DEL

Det komplekse B2B-salg

Vælg dato og sted

Hvad fik dig til at tilmelde dig?

Ønsker du at vide mere

Gitte er koordinator i Intenz og har mere end 10 års erfaring inden for marketing og kommunikation. Kompetencer Gitte bruger som ansvarlig for Intenz’ inspirationsseminarer.

Gitte Riis Axelsen – Koordinator
Tlf. +45 25 44 25 76
E-mail gra@intenz.com