Salgsplaybooks

Opskriftsbogen, der løfter sælgernes præstationer

En playbook er sælgerens go-to-guide med specifikke værktøjer og best-practice-anvisninger. Playbooks er detaljerede og indeholder fx mailskabeloner, argumenter og templates, som skaber kobling mellem salgsstrategien og sælgerens daglige arbejde.

En effektiv playbook er skræddersyet til salgsorganisationens ønskede måde at sælge på og hjælper sælgerne med at opnå størst mulig succes i specifikke salgssituationer frem for at være en række forældede canvas-scripts.

Med en salgsplaybook får I:

  • Øget salgseffektivitet: 
    Gør sælgerne i stand til at møde kunderne mest effektivt i alle touchpoints og med de rette værktøjer.
  • Skarpere salgsledelse:
    Skaber et solidt grundlag for feedback og er et effektivt værktøj til udvikling. 
  • Skalerbarhed:
    Sikrer hurtig og effektiv onboarding af nye sælgere.

Eksempler på indhold i en playbook:

En proces indeholder typisk 4 steps

01

Analyse

Vi samler data og analyserer jeres nuværende salgsproces ved at observere, hvordan jeres sælgere arbejder i dag. Dette sker fx via interne interviews, gennemgang af eksisterende værktøjer eller sambesøg.

02

Afrapportering og prioritering

På baggrund af analysen afholder vi workshops, hvor vi præsenterer vores anbefalinger og prioriterer, hvad jeres playbook skal indeholde.

03

Produktion af Playbook

Vi udarbejder et playbook-udkast med konkrete anvisninger, som løbende tilpasses i tæt samarbejde med jer, fx gennem workshops.

04

Den færdige playbook og integration

Efter workshoppen modtager I den færdige playbook, som indeholder konkrete værktøjer og anvisninger, der straks kan tages i brug af jeres sælgere. Afsnit om det skal ind i dagligdagen.

Hvilke forandringer skal vi skabe sammen?