Mere tid og bedre samarbejde om salg

Normalt vil en salgsorganisation, som skal sælge mere starte med at diskutere indsatser, mål, kampagner og salgskompetencer.

 

Men salgsforskning viser, at det bedre kan betale sig at forstå en håndfuld afgørende områder for at sikre, at man træffer de valg, som løfter salget mest effektivt.

Vi kan blandt andet hjælpe med at:

  • Analyse af hvilke områder og indsatser, der øger jeres effektivitet i salget på kort og lang sigt
  • Værktøjer, øvelser og sparring på, hvordan I lykkes med Sales Enablement 
  • At arbejde med salg som en funktion frem for afdeling 
  • Styrke samarbejdet på tværs af organisationen
Tilgang-4

For meget tid på aktiviteter som ikke er salg?

Salg er på mange måder som hjertet i menneskekroppen. Alt går i stå, når det ikke fungerer. 

Salg som funktion er nøglen. Fordi i dag er store dele af organisationen involveret i at udvikle og gøre salg muligt. Det stiller helt andre krav til at få succes med salgsudvikling og undgå at stå tilbage uden effekt.   

Formålet med Sales Enablement er at skabe en velsmurt salgsmaskine og at gøre det nemmere for salgsstyrken at gøre det, de er sat i verden for – nemlig at sælge.  

Undersøgelser viser desværre, at kun 33% af sælgeres tid faktisk bruges på at sælge (CSO Insights).  

Det betyder, at en sælger bruger 67% af sin tid på aktiviteter, som ikke er direkte understøttende for salget.   

Årsagerne er mange: Mangel på aktivitet og engagement i organisationen, udfordrende systemer, vanskelig adgang til de rette materialer, manglende struktur på salgsprocessen, den forkerte træning og coaching for bare at nævne nogle stykker.  

De salgsorganisationer, som lykkes med at skabe mere salg og øget effektivitet, arbejder bevidst med en håndfuld afgørende områder. Vi giver jer forståelse for områderne i Sales Enablement strukturen og hjælper jer i gang med processen med at finde forbedringsområder. 

Kom godt i gang med Sales Enablement

Vi har udviklet vores tilgang til Sales Enablement i samarbejde med salgsforsker Karina Burgdorff Jensen og tager udgangspunkt i en række enkle værktøjer, som gør det nemmere for jer at udvikle salget.  

1. Sales Enablement måling

Vi kigger ind i jeres nuværende salg og gør status. Hvor er I nu? Hvad virker? Hvad kan forbedres.

2. Workshop

Vi afholder en workshop, hvor målet er skabe drivkraft til og indsigt i, hvordan I lykkes med Sales Enablement og øget salg. Vi kigger sammen på resultaterne og drøfter de tanker og overvejelser, det giver.

3. Plan for at løfte salget

Vi udarbejder en køreplan med konkrete aktiviteter for, hvordan I mest effektivt løfter salget både på kort og lang sigt.

4. Præsentation af køreplan

Vi præsenterer planen med konkrete aktiviteter til, hvordan I eksekverer og implementerer bedst muligt. Ud fra en fælles snak justerer vi til efter behov.

5. Gør det til virkelighed

Sammen aftaler vi, hvem gør hvad ift. ressourcer og kompetencer. Det kan ske på 4 måder. 

I gør det selv, vi lærer jer at gøre det, vi gør det sammen eller vi gør det for jer.

Book et online møde for at se, hvordan du kommer bedst i gang.

Det fortæller andre om deres oplevelse

EGN
“I første kvartal 2020 laver vi det bedste kvartal nogensinde. Det buldrer og brager derud af og det skyldes det fundament vi fik skabt i det salgstræningsforløb og den fokus vi har haft på udvikling” 
Kasper Nyeng Jordan, Kommerciel Direktør
Læs casen ›
Danske spil
“Vi har vendt en nedadgående kurve til vækst. Der er helt sikkert sket noget med konsulenterne. De er blevet mere vant til at udfordre og udvikle.”
Carsten Bech Christensen, Salgschef
 Læs casen ›
Grund
“Vi undersøgte de forskellige typer salg og hvornår man bringer hvilke i spil for at skabe størst effekt. Det blev tydeligt hvor og hvordan vi bør udvikle os afhængigt fra spilletiden og menneskene vi er”
Lasse Mikkelsen, Salgsdirektør 
 Læs casen ›
 
KMC
“Vi havde ret godt styr på vores salgsproces, men fik effektive værktøjer til at speede den op” 
Hugo Nielsen, Chief Business Development Officer