Short'n sweet: 9 minutter

Hvad sker der, når topledelsen er ramt af overconfidence bias?​

Altså det at have overvurderet selvtillid til egne eller andres evner.

Det kan føre til, at vi mister evnen til at vurdere risici og træffer beslutninger baseret på overoptimistiske antagelser. 

Det sker især, når vi forsøger at estimere, hvor meget vi kan nå, når vi planlægger frem i tid. Vi har booket vores tid fuldt ud til projekter, slukning af ildebrande, møder, ledelse, drift osv. osv. Hvad gør så, at vi tror næste år – næste måned – næste kvartal bliver så meget bedre, at vi kan tage endnu flere vigtige projekter med ind i planen?

Men uha, det føles dejligt i øjeblikket at sige: “Ja da, det bliver mega spændende – det klarer vi!”. Der er øjeblikkelig dopamin-belønning.

I videoen får du en forståelse for hjernens følelsesregulerende system, og hvad det alt sammen har med overconfidence bias, forandringer og ledelse at gøre. 

Leadership Enablement med Rasmus

Styrk jeres ledelse og strategieksekvering

Selv de bedste ledere kæmper med at lykkes, hvis de rette rammer og forudsætninger ikke er på plads. Som HR har I en forretningskritisk rolle i at skabe strukturer for god ledelse, så I sikrer, at organisationen kan levere på de strategiske mål.

Med vores gratis Leadership Enablement-test får du indsigt i, hvor godt I understøtter jeres ledere, og hvor I kan forbedre forudsætningerne for at skabe resultater.

Eller book en 45 minutters gratis online-sparring, hvor vi sammen kan drøfte, hvordan I bedst prioriterer jeres HR-initiativer for at løse de reelle udfordringer – ikke bare symptomerne.

Vil du have mere viden?

Få løbende viden om og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i. Verden har brug for flere organisationer, der er værd at investere i. Som kunde, partner, aktionær og medarbejder. Som menneske. Kom med her, og få indblik og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i. Nøgleordene er adfærd, mindset, vaner, strategi, ledelse, kultur og salg – og målet er en bedre verden.