Short'n sweet: 6 minutter

Værktøj til ledere: Brug kontrolcirklen til at håndtere problemer

Som leder møder du pressede situationer, hvor udfordringer sætter fremtiden på spil for din organisation, dit team og dig selv.

Det er uundgåeligt. Du har sandsynligvis allerede stået over for mange pressede situationer, og du vil møde mange flere. Selv i de mest succesfulde organisationer og teams.

Disse udfordringer sætter lederne under pres og stiller stor krav til, at de kan handle rigtigt, når udfordringerne opstår, og presset er størst.

Et af de mest effektive værktøjer til at håndtere pressede situationer er kontrolcirklen. Et værktøj, der kan gøre en stor forskel for dig som leder, når du skal navigere gennem udfordringerne.

For du bliver presset, og dine følelser vil blive påvirket i nogle situationer — hvad gør du så?

I videoen præsenterer Morten Hagen kontrolcirklen. Ikke bare ved at fortælle, hvad kontrolcirklen er — men ved at give gode råd til, hvordan du som leder skal anvende den.

Se med og få inspiration til at håndtere problemer afhængig af, hvad du har kontrol over.

Leadership Enablement med Rasmus

Styrk jeres ledelse og strategieksekvering

Selv de bedste ledere kæmper med at lykkes, hvis de rette rammer og forudsætninger ikke er på plads. Som HR har I en forretningskritisk rolle i at skabe strukturer for god ledelse, så I sikrer, at organisationen kan levere på de strategiske mål.

Med vores gratis Leadership Enablement-test får du indsigt i, hvor godt I understøtter jeres ledere, og hvor I kan forbedre forudsætningerne for at skabe resultater.

Eller book en 45 minutters gratis online-sparring, hvor vi sammen kan drøfte, hvordan I bedst prioriterer jeres HR-initiativer for at løse de reelle udfordringer – ikke bare symptomerne.

Vil du have mere viden?

Få løbende viden om og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i. Verden har brug for flere organisationer, der er værd at investere i. Som kunde, partner, aktionær og medarbejder. Som menneske. Kom med her, og få indblik og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i. Nøgleordene er adfærd, mindset, vaner, strategi, ledelse, kultur og salg – og målet er en bedre verden.