Short'n sweet: 12 minutter

Vigtigste lederfærdigheder til at skabe psykologisk tryghed

Psykologisk tryghed er et nøgleord i arbejdet med ledelse og kultur. Særligt i en tid, hvor organisationer skal navigere i en verden med høj kompleksitet — og samtidig skabe vækst, imponerende resultater og engagerede medarbejdere.

Og med god grund er der stor interesse for psykologisk tryghed. For psykologisk tryghed skaber effektive teams med øget kreativitet, gladere medarbejdere og bedre samarbejde.

Men psykologisk tryghed kræver arbejde af dig som leder. Og det kræver, at du går forrest som rollemodel og viser vejen med din adfærd. Ikke kun med dine ord.

Det er nemlig din adfærd som leder, der er rammesættende og afgørende for at skabe psykologisk tryghed i dit team. Så afspejler din adfærd den arbejdskultur, du gerne vil bygge?

I videoen fortæller Morten Hagen, hvordan du som leder kan øge graden af psykologisk tryghed i dit team — og hvad du konkret skal gøre.

Leadership Enablement med Rasmus

Styrk jeres ledelse og strategieksekvering

Selv de bedste ledere kæmper med at lykkes, hvis de rette rammer og forudsætninger ikke er på plads. Som HR har I en forretningskritisk rolle i at skabe strukturer for god ledelse, så I sikrer, at organisationen kan levere på de strategiske mål.

Med vores gratis Leadership Enablement-test får du indsigt i, hvor godt I understøtter jeres ledere, og hvor I kan forbedre forudsætningerne for at skabe resultater.

Eller book en 45 minutters gratis online-sparring, hvor vi sammen kan drøfte, hvordan I bedst prioriterer jeres HR-initiativer for at løse de reelle udfordringer – ikke bare symptomerne.

Vil du have mere viden?

Få løbende viden om og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i. Verden har brug for flere organisationer, der er værd at investere i. Som kunde, partner, aktionær og medarbejder. Som menneske. Kom med her, og få indblik og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i. Nøgleordene er adfærd, mindset, vaner, strategi, ledelse, kultur og salg – og målet er en bedre verden.