gratis digitale sprints
Styrk salget med det samme og få gevinst på både kort og lang sigt
I den næste periode vil I blive ramt på jeres salg. Kunderne er usikre, og det koster på jeres pipeline og omsætning.
Vi har lavet et 14 dages beredskabsforløb, som I kan køre digitalt. På 4-6 trin får I værktøjer og struktur spredt i hele salgsorganisationen, så I kan komme helskindet igennem corona lockdown og bevare jeres pipeline og salg – og blive mere effektive i fremtiden.
Det kræver, at I er 10 personer i salgsteamet, og at I kan arbejde digitalt med forløbet. Jeres tidsforbrug er ca. 5 timer fordelt over de næste 14 dage. I får metoder og værktøjer til at optimere salg nu og her – samt i fremtiden. I udvikler ideer, perspektiver og metoder og får fastlagt aktiviteter til at optimere salget. Det hele sker online, mens I sidder på distancen. På den måde anvender I situationen med corona lockdown bedst muligt og skaber de bedste resultater.
Hvilket digitalt sprint vil I/du i gang med?
gratis digitalt sprint
Hvordan får I styr på jeres pipeline?
I sprintet arbejder I med styring og optimering af firmaets pipeline – lukkede ordrer – på kort og lang sigt.
Firmaets livsnerve er pipelinen. Det er her, vi får omsætning og indtægter. I dette sprint kommer I igennem en fælles proces for, hvordan prioriteterne skal være lige nu: Hvilke kunder skal vi holde fast i nu? Og hvilke produkter er lettest at sælge lige nu?
Desuden får I inspiration til, hvordan dialogen med kunderne kan være mest værdiskabende.
Emnerne, I bl.a. arbejder med, er:
- Hvordan styrer og udvikler vi kundeplatformen bedst på kort og lang sigt?
- Hvordan får vi fastlagt kortsigtede indsatser for at optimere resultatet?
Hvem skal gøre hvad, og hvilke roller har vi? - Hvordan balancerer vi dialogen med kunderne, så vi viser værdi?
- Hvordan kan vi lukke ordrer i en vanskelig periode?
gratis digitalt sprint
Hvordan kan vi holde fast i kunden og bevare relationen?
I sprintet lærer I at holde fast i de allerede aftalte ordrer samtidig med, I bevarer relationen til kunden.
Kunderne annullerer og afbestiller allerede indgåede ordrer. Andre kunder reagerer ikke på udestående tilbud. Konsekvensen kan være tabte ordrer og udskudt indtjening. Hvis vi presser kunden for voldsomt på afbestillingsgebyret, risikerer vi at miste relationen til kunden – og den skal vi bruge til det fremtidige samarbejde. Det gør sælgerne usikre og dermed ikke særligt stærke i forhandlingerne. Det kan vi arbejde med via bedre forberedelse og struktur.
Emnerne, I bl.a. arbejder med, er:
- Hvordan får vi overblik over kundernes situation inden forhandlingen?
- Hvordan får vi overblik over vores egen forhandlingsposition?
- Hvordan planlægger vi optimale forhandlinger?
- Hvilke argumenter kan vi bruge i de forskellige situationer?
- Hvordan planlægger vi mål, delmål og retræte-mål?
- Hvordan strukturer vi en konstruktiv og målrettet dialog?