Overblik over Intenz indlæg

Her få du et overblik over de indlæg, du kan booke til dine netværksgrupper  eller hente videoer med øvelser til.

I kan drøfte indholdet og vælge netop det tema,
der passer til den enkelte netværksgruppe.

Neuroscience - få succes med jeres forandringsprocesser

Forandringer i en organisation medfører ofte uro og frustration, men hvad er det egentlig, der sker? Hvorfor er der nogen, der kæmper imod, og hvorfor er det vanskeligt at få alle til at trække i samme retning?

Det får du:

  • En forståelse for, hvordan du genkender forskellige typer af modstand.
  • Konkrete værktøjer til at forebygge og håndtere forskellige typer af modstand.
  • Klare taktikker, du kan bruge i dit arbejde som leder i en forandringsproces – og til hverdag
 

Det kan du vælge:

 

Skab stærkt samarbejde i jeres ledelsesteams

Layered-images_dark_blue_rasmus

En af forudsætningerne for at nå jeres mange ambitiøse mål er, at I har et stærkt ledelsesteam. Kend forskel på en gruppe af ledere og et lederteam – og hvordan det påvirker jeres resultater!

Det får du:

  • Hvilke 5 områder kendetegner stærke lederteams?
  • Hvordan kommer I fra en gruppe af ledere til et high performance team?
  • Hvordan måler I styrken af jeres ledelsesteam

Det kan du vælge:

 

Skab følgeskab og lederskab med storytelling

En god leder er en stærk formidler af historier. Historier aktiverer den del af hjernen, der forbinder noget til en oplevelse eller følelse, vi kender, fx smerte eller glæde. 

Den gennemsnitlige menneskehjerne husker ikke facts lige så let, som den husker historier. Derfor sætter historier sætter sig fast, og gode historier bliver siddende. Få inspiration til hvordan storytelling kan få andre til at opleve værdi, og hvordan I kan ændre holdninger og adfærd gennem stærk storytelling.

Det får du:

  • Hvad er Storytelling? 
  • Hvad kan du opnå med stærke historier? 
  • Hvilken struktur skaber de bedste fortællinger? 
  • Hvordan kommer du i gang med storytelling?

Det kan du vælge:

  • Indlæg online og offline
 

Succes med digital transformation

Den digitale strategi og nye IT-løsninger giver et forspring overfor konkurrenterne – eller det er i hvert tilfælde planen. Men gør det nu også det? 

Mange ledere kæmper en brav kamp med at bevare momentum og skabe højt engagement i en fremtid, der er usikker, og hvor forandringerne kommer i stigende tempo. 

En cocktail, der tærer på organisationens kræfter og gør det vanskeligt at nå i mål med andet end den daglige drift. Desværre starter mange transformationer på en måde, hvor det bliver vanskeligt at sikre høj handlekraft og eksekvering af planerne. Men det kan gøres anderledes og bedre!

Det får du:

  • Hvorfor de fleste transformationer havner i hegnet – og hvordan du undgår det 
  • Hvordan I skal arbejde for at I lykkes bedre end forventet 
  • Hvordan du arbejder med en realistisk plan af jeres transformation – og hvorfor I formentlig ikke har det i dag! 
  • Eksempler på hvordan andre er lykkedes med digitale transformationer

Det kan du vælge:

  • Indlæg online og offline
 

Kompleksitet er effektivitetens fjende no. 1

De fleste direktører oplever, at eksekveringen halter, deadlines overskrides, fremdrift i projekter mangler, samarbejde lider og omkostninger stiger. Det er hverdagen for de fleste af os – ja næsten for alle.

 Kompleksitet, ambitionsniveau og den menneskelige faktor tager livet af flere projekter, initiativer og engagerede medarbejdere, end vi overhovedet tør tælle. 

Vi kommer i dybden på de 3 værste fjender, og vi kigger meget mere ind i, hvad C-level kan gøre for at mindske kompleksitet, højne effektivitet… og samtidig lade passionen blomstre.

Det får du:

  • Hvordan skaber du de bedste forudsætninger for, at din organisation oplever mindre kompleksitet?
  • Hvordan øger dine ledere kompleksiteten, uden at de ved det – og hvad I kan gøre ved det
  • Hvad er de vigtigste områder, I skal mestre for at sikre højere effektivitet i samarbejdet
  • Hvad fortæller forskningen om det at sætte mål – opskriften på succes
  • Hvad er de 5 typiske lederfejl, og hvad kan man gøre

Det kan du vælge:

  • Indlæg online og offline
 
Layered-images_red_goal

Ledelse i “New Normal” – hvordan lede på distancen?

Layered-images_sand_seminar

Alle er enige om, at vi har et New Normal – men hvad skal vores ledere reelt gøre anderledes end de plejer, og hvad skal de være dygtige til. Det er langt fra nok at gøre det, vi plejer, når alt omkring os er forandret. New Normal – New Leadership.

Hvad handler indlægget om?

Vi kommer ind på de færdigheder, ledere skal mestre for at lykkes med at fastholde og udvikle motivation, samarbejde og resultater – og hvordan du effektivt får dem klædt på til en ny virkelighed.

Det får du:

  • Hvad viser den nyeste research og de nyeste trends?
  • Hvad betyder New Normal for lederrollen?
  • Hvad skal ledere som minimum mestre for at lykkes
  • Hvordan bliver dine ledere opgraderet til den nye virkelighed

Det kan du vælge:

  

Undgå at dine ledere bliver årsagen til at jeres projekter fejler

Mange topledere oplever (alt for) ofte nogle af disse symptomer: Overskredne deadlines, kvalitetsproblemer, samme fejl igen og igen, faldende trivsel, øget sygefravær, stresssymptomer osv. 

Årsagerne kan være mange og meget individuelle, men på tværs af virksomheder er der to udfordringer, der går igen. Det handler om vores ambitionsniveau, og det handler om tilvalg og fravalg. 

Vi kigger på, hvad jeres ledere skal mestre, for at I får det nødvendige overblik og får skabt klar retning for de vigtigste til- og fravalg. For her ligger nøglen til at skabe den succesfølelse og optimisme, der skal starte den gode spiral – og dermed er vejen banet for bedre flow, øget effektivitet, øget optimisme og succesfølelse… og forbedret bundlinje.

Det får du:

  • Viden om, hvor og hvordan du kan sætte ind på for at skabe bedre bundlinje i din virksomhed
  • Et klart billede af hvad dine ledere skal mestre for at I lykkes
  • Forståelse for, hvordan I får startet den gode spiral i jeres eksekvering
  • Viden om, hvor stor indflydelse den mentale tilstand i jeres organisation har på jeres effektivitet og produktivitet 

Det kan du vælge:

    • Indlæg online og offline
  
Layered-images_red_glade_arbard

Business Partner med indflydelse på forretningen

Layered-images_red_digital-sales

Business Support funktioner spiller en afgørende rolle ift. at virksomheder lykkes med de strategiske målsætninger. Men det kræver, at de kan gøre deres indflydelse gældende i forhold til andre afdelinger og de beslutninger, der træffes. Vi kommer ind på, hvilke udfordringer man møder som Business Partner, hvilken modstand man kan opleve i organisationen og hvordan man kan øge sin indflydelse på beslutningerne.

Det får du:

  • Hvad skal I have af viden, færdigheder og holdninger 
  • Hvilken forståelse skal I have af forandringer i omverdenen og i jeres virksomhed og indvirkning på jeres opgaver
  • Hvordan skaber og fastholder I stærke relationer i organisationen
  • Hvordan bidrager I med værdi i samarbejdet
  • Hvad er det vigtigste fokus og ønsker for jeres interne kunder

Det kan du vælge:

  

Sådan skaber du bedre købsoplevelser gennem hele kunderejsen​

Layered-images_dark_blue_rasmus

For at du får succes med at skabe sammenhæng mellem kunderejsen og salgsprocessen handler det først og fremmest om at vide, hvad kunderne gør gennem hele kunderejsen, og hvordan de træffer deres beslutninger. Få inspiration på en enkelt og konkret tilgang til, hvordan du kortlægger kunderejsen og hvordan den kommercielle organisation matcher kundens touch points rent salgsmæssigt – det er nemlig her, guldet er gemt.

Det får du:

  • Hvordan du bruger kunderejsen til at skabe bedre kundeoplevelser
  • Hvordan du skaber højere effektivitet i salgsprocessen ved at kigge på kunderejsen
  • Hvordan du undgår gnidninger internt i overleveringerne i kunderejsen
  • Hvordan du sikrer en kommerciel organisation, som ved hvad der reelt skaber gode kundeoplevelser
  • Hvordan du vurderer jeres evner til rent faktisk at skabe den gode kundeoplevelse

Det kan du vælge:

    • Indlæg online og offline
  

Sådan udvikler du salgsorganisationen i at mestre virtuelt salg

Den nye normal er, at virtuelt salg fylder meget og vil blive en meget større del af hverdagen for mange salgsorganisationer fremover. 

En del af det vi kender fra “on-site” salg kan overføres og bruges i virtuelt salg, men det er langt fra 1 til 1. 

Virtuelt salg stiller bl.a. krav til struktur, content og måden, man skaber relation. Det betyder også, at for at få succes med at omstille salget, er det et must at kigge ind i, hvad det kræver af ændring i strategi, processer og færdigheder.

Det får du:

  • Hvilke krav stiller virtuelt salg til salgsorganisationen
  • Hvilke færdigheder skal sælgerne mestre
  • Hvordan kommer I i gang med udviklingen nu
  • Hvordan får I succes med udviklingen

Det kan du vælge:

  

Undgå at salgsstrategien koster jer omsætning

Layered-images_dark_blue_rasmus

Forskning viser, at de fleste salgsorganisationer har et omsætningspotentiale på op mod 20% og at der er forbedring på op mod 30% af effektiviteten at hente. Desværre starter mange et sted, hvor afgørende elementer mangler og derfor får de aldrig succes med deres salgsstrategi. 

Fremtidens succesfulde salgsstrategier stiller helt nye krav til – og valg om – hvordan salgsoplevelsen skal være for kunderne, og hvordan I skaber effektivitet i salget. Det kræver en struktureret og hands-on tilgang til, hvad en salgsstrategi bør indeholde – uden at det bliver en langsommelig strategiproces. Så du kan sikre at din strategi indeholder de afgørende elementer.

Det får du:

  • Hvad du skal overveje, når du lægger en salgsstrategi 
  • Hvordan en bevist tilgang til salgsstrategi skaber bedre salgsresultater på langt sigt 
  • Hvordan du finder frem til den rigtige salgsstrategi baseret på salgsforskning 
  • Eksempler på succesfulde salgsstrategier

Det kan du vælge:

    • Indlæg online og offline
  

Sådan hæver I jeres hitrates med fremtidens segmentering

Layered-images_sand_seminar

Når det vi gør i salget, ikke længere har samme effekt skyldes det, at kunderejsen har ændret sig og at måden vi gør salg ikke er fulgt med. 

Analyseinstituttet Gartner har vist, at i det professionelle salg foregår op mod 80% af beslutningsprocessen uden kontakt til salgsorganisationen imod ca. 60% for få år siden. V

ed at segmentere baseret på kundernes adfærd og værdier fremfor traditionelle metoder som potentiale eller størrelse kan I få langt bedre resultater af de indsatser, I gør i salget. Og det behøver ikke være kompliceret at få succes med det.

Det får du:

  • Hvordan du med nye metoder til segmentering kan hæve jeres hitrates
  • Den nemmeste måde at implementere fremtidens segmentering nu 
  • Hvad stiller det af krav til salgsledelse og sælgerne 

Det kan du vælge:

    • Indlæg online og offline

Vil du booke os eller have tilsendt video og øvelser?

Kontakt Gitte Riis Axelsen

Tlf. +45 25 44 25 76
E-mail gra@intenz.com

Gør som 6.068 andre og få perspektiv på hverdagen