ON DEMAND webinar-RÆKKE
Få maksimal værdi ud af salgsstrategien
Se serien om salgsstrategi og find ud af, hvilken strategi og tilgang er den rigtige til at skabe bedre og hurtigere resultater i netop jeres salg.
Tilmeld dig
Udfyld formularen herunder og se webinar-serien fyldt med tiltag, som kan styrke jeres salg.
En god salgsstrategi er summen af de rigtige til- og fravalg. Alligevel er det mere reglen end undtagelsen at salgsstrategien baseres på overbevisninger frem for dokumenterede metoder og reel viden som i sidste ende er det der flytter salgsresultaterne.
Salgsorganisationer går glip af et omsætningspotentiale på 20% og der er forbedringer i effektiviteten i salget på op mod 30% at hente ved at gribe salgsstrategien rigtigt an.
Samtidig sker det alt for ofte, at salgsstrategien ender som ukonkret, kompliceret og overgjort papirnusseri.
På serien om salgsstrategi får du viden, værktøjer og metoder til at træffe de rigtige valg, når det kommer til at lave en konkret salgsstrategi, der viser vejen til mere og bedre salg på kortere tid.
1 / Trends og salgsstrategi med enkle effektive værktøjer
Alle kan lægge en salgsstrategi, men spørgsmålet er om du baserer den på de rette overvejelser frem for egne synsninger og overbevisninger?
På webinaret får du serveret 3 konkrete tilgange til at udarbejde salgsstrategier. Hver tilgang viser en måde at skabe værdi for kunderne og som på samme tid effektiviserer jeres salg. Herudover viser vi dig, hvad din salgsstrategi ALTID bør indeholde – og hvad du skal undgå at spilde tiden på.
Emner du får svar på det første webinar:
- Indblik i 3 forskellige tilgange til salgsstrategier som flytter salgsresultater i den virkelige verden
- Hvorfor der ikke er frit valg på alle hylder, når I lægger salgsstrategi
- Hvordan du sikrer, at I har alle de afgørende elementer med i salgsstrategien
2 / Vælg den rigtige strategi og skab resultater hurtigere end forventet
Forestil dig, at vi leverer toiletpapir og rengøringsartikler til en virksomhed, der producerer medicinalprodukter med højkomplekse enzymer i produktionen.
Hvad er sandsynligheden for, at vi lykkes med vores strategi om at det skal udvikle sig til et partnerskab? Den er nul. Intentionen er god, men strategien matcher ikke køberens måde at købe og det har store konsekvenser for salgsresultaterne.
Pointen er, at vi skal være mere bevidste om, hvad vi gør, og hvad vi gerne vil i vores salg.
Emner du får svar på det andet webinar:
- Hvordan du vælger den rigtige salgsstrategi og tilgang i salget
- Hvad det betyder for jeres salgsadfærd og taktikker
- Hvilke redskaber og metoder du kan bruge til at få tingene ned på jorden
- Hvordan andre er lykkedes med at skabe resultater hurtigere end forventet
3 / Bryd status quo – Fra salgsstrategi til adfærd
Når vi gennemgår en forandringsproces, som en salgsstrategi indebærer, vil det helt naturligt påvirke de strukturer og processer, som allerede eksisterer. Jo mere du drejer på strategien, jo mere drejes der på strukturerne – og jo mere skal vores salgsadfærd forandres.
Desværre har menneskets hjerne det sværere med forandring end status quo, og derfor kan vi bevidst eller ubevidst stå i vejen for den ændrede adfærd, der skal til for at nå i mål med strategien.
På webinaret dykker vi derfor længere ned i de benspænd, som I skal forudse, hvis I skal lykkes med at eksekvere jeres salgsstrategi.
Emner, du får besvaret på det tredje webinar:
- Hvordan skaber du de bedste forudsætninger for at lykkes med at implementere salgsstrategien
- Hvordan succesfulde implementeringer involverer salg som en funktion frem for en afdeling
- Hvilke indikatorer kan afsløre, om I er på rette vej
Vi arbejder blandt andre med
Få metoderne og viden til at lykkes med salgsstrategien