Gratis webinar-serie
Mere salgstid med kunderne på deres købsrejse
Se webinar-serien og få svar på, hvad du kan gøre for at skabe mere af den afgørende salgstid med kunderne. Resultatet er mere salg og bedre kundeoplevelser.
Tilmeld dig
Udfyld formularen herunder og se webinar-serien fyldt med tiltag, som kan styrke jeres salg.
Det seneste år har skabt en ny normal for køb og salg (Gartners nye analyse viser at 80% af B2B salg vil ske digitalt i 2025). Samtidig ved vi, at i B2B salg foregår op mod 80% af beslutningsprocessen uden dialog med salgsorganisationen – imod 60% for bare få år siden.
Skiftet betyder, at mange sælgere og salgsorganisationer møder kunderne på et skidt sted og tidspunkt i købsprocessen. Og det koster i sidste ende langt mere salg end vi kender til. Et typisk symptom er, at sælgeren kun bliver spurgt om ting som fx pris, levering osv. fremfor at blive budt op til en dialog om, hvad den rigtige beslutning er.
Kunden har altså truffet størstedelen af beslutningen selv uden at sælgeren på noget tidspunkt er involveret. Samtidig kan de færreste af os kan som købere lide at blive udfordret eller bedt om at genoverveje en beslutning.
Derfor ender det med en ineffektiv salgsproces og frustrerede købere, som, hvis timingen ikke er helt rigtig, hellere vil klare sig selv uden at tale med en sælger.
1 / Sådan får I mere salgstid med kunderne
Alt for ofte opfatter købere, at tiden de bruger i mødet med sælgerne er givet dårligt ud og i værste fald spild af tid. I en verden, hvor kunderne kan betjene sig selv i højere grad, er forventningerne til især hvornår og hvordan man møder en sælger eller andre kommercielle funktioner, meget anderledes end tidligere.
Derfor får du på det første webinar svar på:
- Konkrete måder til at sikre, at I møder kunderne på rette tid og sted i købsrejsen
- Hvad du kan gøre for at skabe mere tid med kunderne
- Hvilke indikatorer der kan afsløre, om I er på rette vej
2 / Gør salg nemmere for den kommercielle organisation
Sælgerne udtrykker, at den største udfordring ikke er kundernes prispres eller konkurrenternes modsvar. Nej, det er det samspil, som de har med eget hus, kolleger og interne processer. Hele 62% af sælgerne ser det som den største udfordring.
De bedst performende salgsorganisationer arbejder bevidst med at gøre salget nemmere for den kommercielle organisation.
Emner du får svar på det andet webinar:
- Hvordan du skaber højere effektivitet i salgsprocessen
- Hvordan I arbejder med salg som en funktion frem for afdeling
- Hvad kan du gøre for at sikre, at du spiller resten af organisationen god
- Hvordan kommer du i gang og finder quick wins nu og her