Få succes med implementeringen af salgsstrategi og salgsprocesser
Rasmus Larsen
Store mængder tid og penge bruges på at udvikle nye strategier og salgsprocesser med det ene mål at øge salget.
Alligevel ser vi, at de fleste virksomheder falder i en af 3 fælder:
1/ Indsatsen gør ingen forskel fordi løsningen reelt er den forkerte. Det sker typisk fordi salget og kunderne ikke har været tilstrækkeligt involveret i processen og ikke er blevet hørt.
2/ Der bliver brugt tid på at udvikle nyt, men det ender i glemmebogen ganske kort tid efter – som om det aldrig har eksisteret. Problemet bunder oftest i, at der ikke er en klar aftale om, hvem der er ansvarlig for projektets succes og forankring.
3 / De nye løsninger er egentlig gode, men passer ikke ind i hverdagen. Det bliver for uvant eller besværligt at omsætte til reel adfærd.
Det kræver en anderledes tilgang til udvikling end den mange salgsorganisationer bruger. Det kan du få en introduktion til her