Case story
Holm & Halby: Kultur som strategisk fordel i 20 år
Hos Holm & Halby har kulturmålingen i mere end 20 år været et strategisk værktøj til at arbejde mere enkelt og systematisk med noget så komplekst som kultur.
Morten Dyrner, CEO i Holm & Halby, deler, hvordan tydelige værdier, løbende analyser og et stærkt fokus på fælles ansvar har gjort virksomhedens kultur til en konkurrencefordel.
Sådan har kulturmålingen styrket Holm & Halby
- Bidraget til markant forretningsvækst – med over 40 % stigning i bruttofortjeneste de seneste fem år og styrket lønsomhed.
- Givet ledelsen et afgørende værktøj til at udfordringer opdages og håndteres, før de vokser sig store.
- Skabt klarhed over organisationskulturen - hvor vores styrker er, og hvor der er brug for ledelsesmæssig indsats.
- Etableret en fast ledelsesrytme, hvor data bruges proaktivt som leder.
- Forankret et fælles sprog for værdier og adfærd, der gør feedback en del af hverdagen.
- Øget medarbejdernes ejerskab og engagement – med 100 % deltagelse i kulturmålingen år efter år.
- Bidraget til en resultatskabende kultur, hvor trivsel og performance følges ad.