Kommerciel strategi

Sammen med jer finder vi frem til og implementerer, den kommercielle strategi, der skaber størst effekt på jeres salgsresultater.

De fleste salgsorganisationer er først lige påbegyndt rejsen mod en anderledes B2B verden – rejsen involverer at lykkes med både at skabe værdi i købssituationen (klassisk sælgerrollen), men i højere grad også i hele købsprocessen. Evnen til at omstille den kommercielle strategi er især afgørende, når forandringsvinde blæser derudaf, og det hjælper vi med.

Vi kan blandt andet hjælpe med:

Kommerciel strategi. Den rigtige strategi er summen af gode til- og fravalg. Vi hjælper jer med at udvikle, beskrive og implementere den kommercielle strategi, som skal sikre fremtidig salgssucces.

Salgsproces. Vi hjælper med at tilpasse, designe og implementere jeres salgsproces, så I møder kunderne på det rigtige sted og tidspunkt i deres købsrejse.

Valg af salgsmetoder. Salgsmetoden er helt afgørende for at ændre måden, vi gør salg på, fra at være et spørgsmål om at gøre mere, til at gøre det, som har størst effekt. Vi hjælper med at finde frem til de salgsmetoder netop d,,.

Sales Operating Model. En Sales Operating Model er afgørende værktøj til at sikre ensartethed, bedre samarbejde, skalerbarhed og ikke mindst effektivt salg i alle faser af salgsprocessen. Vores tilgang til at arbejde med Operating models er funderet i en forskningsbaseret tilgang til salg og i kombination med, at vi samskaber det i en strukturet proces.

Playbooks. En salgsplaybook er den primære go-to guide for sælgeren, med konkrete værktøjer og anvisninger til best practice. Vi hjælper jer med at skabe salgs-playbooks som et vigtigt fundament for skalérbar salgssucces (gør det nemmere at sælger og onboarde).

Implementering: Vi hjælper med at sikre, at I får succes med implementeringen af jeres kommercielle strategi fra plan til adfærd og i sidste ende resultater. (udbyg)

Eksempler på hvad vi har hjulpet med:

  • Udvikling og implementering af en Sales Operating model for en markedsledende handelsvirksomhed med 70 forskellige markeder i 14 lande.
  • Hjælp til en landsdækkende grossistvirksomhed med at omstille Key Account Management fra kundeansvarlig til strategisk KAM.
  • Skabe en skalerbar salgsorganisation ved implementering af ny fælles kommerciel strategi til mindre salgsorganisation.
  • Transformation fra produktsalg til rådgivende salg i finansiellesektor.
  • Udvikling og implementering af salgsplaybook til industrivirksomhed med 60 medarbejdere.

Viden

Hvilke forandringer skal vi skabe sammen?

Asset 28