KULTURMÅLING

Sæt tal på jeres kultur – og skab drivkraft til forandringer

De fleste ledere ved, at kultur er drivkraften for at skabe resultater. Men vores data viser, at vi ofte ubevidst undervurderer kultur og adfærd – og kun få ved, hvordan man egentlig styrer det. Derfor håndterer de fleste ledere kultur og forandringer ved at lytte til deres intuition. 

Nogle gange går det selvfølgelig godt – men egentlig skyder de i blinde. Intenz’ kulturmåling gør det muligt at arbejde med kulturen ud fra fakta frem for fornemmelse. 

Fordele

Sense of Urgency

At skabe forandringer i en organisation minder om en rumraket – 90% af energien bruges på at frigøre sig fra jorden. Kulturmålingen viser, om vi har den energi der skal til for at skabe forandring.

Alignment

Kulturmålingen viser, hvor høj grad af fælles forståelse og sammenhængskraft der er i organisationen, og hvor vi skal sætte ind først.

Udgangspunkt for forbedring

Succeser og delmål er en afgørende metode til at sikre momentum i en udviklingsproces. Ved at gentage målingen i intervaller fastholder vi fokus på de handlinger, der skal forbedre performanceniveauet.

Konkurrenceparameter

Der er med sikkerhed én ting, jeres konkurrenter aldrig kan kopiere: Jeres kultur. Derfor er jeres kultur faktisk jeres største konkurrenceparameter – fordi vi også ved, hvordan det påvirker jeres bundlinje på godt og ondt.

Kulturmålingen i tal

30 mio.

datapunkter

25

lande i databasen

500+

gennemførte kulturmålinger på tværs af alle brancher

20+

 års erfaring på tværs af brancher

Hvorfor kulturmåling?

Måler på det, der flytter resultater

Vi har identificeret de mest kritiske drivers for, at I kan skabe en kultur, som skaber resultater. Der er mange, der kender til trivsels- og tilfredshedsundersøgelser, men trivsel er kun ét parameter. Vi skal også have fokus på de drivers, der omhandler vores forretning samt vores fælles mål og adfærd.

Lukker gabet mellem strategi og adfærd

Hvordan er sammenhængs-kraften mellem jeres strategi, strukturer og kultur? Får vi reelt skabt den adfærd – altså kultur – som vi forventer ift. de opsatte mål, strategien og processerne? Det får du svaret på i jeres måling. Derfor er kulturmålingen meget mere end blot en måling. Det er et strategisk værktøj.

Sikrer eksekvering af strategi og bedre ledelse

Med +20-års erfaring på tværs af brancher har vi en dyb forståelse for din organisation. Vi bruger kulturmålingen til at skabe indsigter og drivkraft – både mindset- og kompetencemæssigt – til at skabe de resultater, I jagter.

Konkurrenceparameter

I et marked med konkurrenter er det væsentligt at tænke anderledes, når man skal adskille sig. Men der er med sikkerhed én ting, jeres konkurrenter aldrig kan kopiere: Jeres kultur. Derfor er jeres kultur faktisk jeres største konkurrenceparameter – fordi vi også ved, hvordan det påvirker jeres bundlinje på godt og ondt.

Hvordan fungerer det?

Sæt tal på kulturen

I svarer på undersøgelsen. Det giver tilsammen en performance- og importance score for hele organisationen og ned på hvert niveau i organisationen. Vi giver jer en gennemgang af resultatet ud fra vores performancescore-model, der viser, om I ligger i lav, middel, høj eller verdensklasse performance med den samlede score, I har fået.

Prioritér fokusområder

Vi giver jer herefter vores findings ud af vores analyse af kulturmålingen og gennemgår hele rapporten med jer. Vi gennemgår de tre hovedområder, sense of urgency samt graden af alignment på tværs af jeres organisation. Alt dette for at sikre, at I skaber enighed om de vigtigste fokus- og indsatsområder.

Planlæg & eksekvér

Rom blev ikke bygget på én dag – og I kan ikke forvente, at jeres kultur ændrer sig ved en kulturmåling. Men hvis vi aktivt vælger at skabe en lille ændring hver uge, så vil det til sidst ende ud i ændrede vaner og rutiner. Kulturmålingen skaber datadrevne indsigter, men den gør ikke arbejdet for jer. Med en kulturmåling lover I jeres organisation en stærk kultur – og det løfte hjælper vi jer med at holde.

Vi arbejder blandt andre med

Kundehistorie

Sådan lykkedes Søren Birn fra Fertin Pharma med at ændre en gammel “tyggegummi-kultur” til en moderne pharma-kultur

Hvordan virker det i din virksomhed?

Book en gratis præsentation for at se, hvordan vores kulturmåling passer til din organisation.