Er du blandt de 10%, som lykkes over forventning med en ny strategi?
De fleste virksomheder lægger en strategi ud fra et ønske om at komme fra A til B. Mange strategier fejler. Faktisk er det kun 10%, der lykkes bedre end forventet. Om en strategi lykkes eller fejler, skyldes mennesker og deres adfærd.
Mange strategier fejler. Faktisk er det kun 10%, der lykkes bedre end forventet. Om en strategi lykkes eller fejler, skyldes mennesker og deres adfærd.
At få succes med mål og strategier kræver, at du:
1 / Skaber et klart billede af retning, mening og mål
2 / Sikrer den rette sammenhængskraft i organisationen, og at alle kan og vil
3 / Skaber de rette forudsætninger for at skabe ny adfærd
I Intenz hjælper vi virksomheder med at omsætte strategi til adfærd. Vi definerer og udvikler den rette adfærd, sikrer at lederne kan løfte opgaven og udvikler salgsorganisationer til at lykkes i den moderne kunderejse.
Bliv blandt de 10%
Sådan får du succes med startegien
Vi arbejder blandt andre med
Styrk lederskabet med den rigtige opskrift
God ledelse er fyldt med nuancer.
Udvikling af ledere er ofte på dagsordenen – men hvorfor og hvad skal de blive bedre til?
Vores erfaring er, at ledere generelt har for lidt viden om, hvordan mennesker reagerer under forandringer, og oven i det også mangler de nødvendige færdigheder og værktøjer til at lede og skabe motivation og eksekvering.
Udvikling af ledere er den investering, der kan give det største ROI. Men kun hvis vi sikrer, at vi først vælger den ledelsesmetode, der passer til den konkrete situation, så lederne tilegner sig de specifikke færdigheder, der stemmer overens med den konkrete situation, de skal lede i.
Er opskriften forkert eller ude af synk med den virkelighed, lederne agerer i, er investeringen spild af tid og penge.
Kundehistorie
Sådan lykkedes CEO og ejer René Nielsen fra Trade Point med at skabe en stærk skalérbar forretning
Skab en effektiv salgsorganisation
Vidste du, at der findes mere end 200 kendte salgsmetoder?
Salgsforskning dokumenterer, at salg og salgsledelse kræver en langt mere strategisk tilgang end en flok udadvendte konkurrencemennesker med gode menneskelige egenskaber og måske en god portion frækhed.
Der er mange knapper at dreje på for at lykkes med salget, men det hele starter med bevidst at vælge den rigtige tilgang til salget. Dernæst er det afgørende, at I skaber sammenhæng mellem tilgangen til salget og eksekveringen af salgsadfærden.
Spørgsmålet er: Hvad er den rigtige tilgang til jeres salg, og hvordan omsætter I det til bedre salgsadfærd?
Kundehistorie
Sådan har Danske Spil vendt en nedadgående salgstrend til vækst i et konkurrencepræget marked
Gode resultater kræver rigtig adfærd
Den rette adfærd er afgørende for øget effektivitet og bedre resultater.
Adfærd og kultur er en nem størrelse at fare vild i som virksomhed. Medarbejdere tillægger sig ofte en adfærd, der ikke flugter med virksomhedens strategiske mål, fordi de ikke har de rigtige forudsætninger for at vælge den rette vej. Menneskets hjerne er programmeret til at skyde genvej, og medmindre vi kan se og gennemskue den rigtige retning, gør vi, som vi tror og plejer. Og hvis vi ikke bliver guidet, og har de rigtige færdigheder, så forandrer vi os ikke.
Vi giver jeres medarbejdere og ledere værktøjer og færdigheder, så I får den adfærd, der skal til for at produktiviteten stiger og strategi og mål indfries.
Kundehistorie
Sådan lykkedes Søren Birn fra Fertin Pharma med at ændre en gammel “tyggegummi-kultur” til en moderne pharma-kultur
Succesfuld udvikling
Vil du fra A til B skal du kende begge størrelser
Det lyder jo både logisk, ligetil og lidt banalt, men i den virkelige verden er begge ofte ukendt eller vagt formuleret. B er konkretisering af jeres ønskede mål og den adfærd det kræver at nå målene. A er en analyse af, hvor I står i dag.
Når vi kender gabet mellem A og B, kan vi sammen med jer designe, eksekvere og forankre processen, der bringer jer i sikkert i mål.
Den rigtige vej til investering i udvikling består af 6 faser – dem kan du blive klogere på i videoen her.
Forandringer kræver ændringer i mindset
Den væsentligste forudsætning i alle forandringer og transformationer er, at skabe begejstring, glæde, passion og vilje til at ændre adfærd og eksekvere med høj hastighed.
Det gør vi ved at kunne 3 ting:
1 ) At skabe forståelse for WHY i to dimensioner.
- The Big Why – for os som team eller virksomhed.
- The Little Why – hvorfor er det vigtigt for den enkelte.
2 ) Vi anvender nyeste forskning inden for Neuro Science Leadership. Med viden om, hvordan hjernen fungerer, kan vi bygge processen op, så mennesker har den mindst mulige modstand mod forandringer
3 ) En anden direkte vej til modstand er manglende forståelse. Derfor gør vi det komplicerede enkelt at forstå for alle. Det gør vi ved at alt i processen er bygget op i modeller og metoder som hjernen forstår og har lyst til anvende. Fordi det bygges op logisk og første step i brugen er nem.
Forankring: Få alle med
Uanset hvor gerne vi vil nyt – så rammes vi af hverdagen, og af hjernens helt almindelige dovenskab mod forandringer. Og her er kodeordet “nemt”. Nem slår alt andet. Hjernen vælger altid den nemme løsning. Selv med et godt mindset er der stadig en udfordring. Hvordan kommer vi i gang?
Også her gør vi brug af NeuroScience og research om vaneændring. Enhver proces bygges, så forankringen starter NU – men så hjernen kan følge med, og succeser opleves fra dag 1. Vi gør det nemt for hjernen.
Dette lærer vi den enkelte, men specielt også de ledere der skal forankre processen, så vi når videre end blot de gode intentioner, eller de halvhjertede forsøg.
Vi sikrer, at udviklingen og forandringerne bliver indarbejdet i de eksisterende strukturer og processer, så det helt fra starten bliver en naturlig del af processen.