Derfor fejler salgsudvikling – og hvordan du undgår det

Under halvdelen af salgsorganisationer mener, at de har haft succes med at udvikle salgsstyrken de sidste 12 måneder. 

Udfordringerne starter ofte ved, at mange får begyndt forkert. Fx forsøger nogle at lappe på sælgernes kompetencer ved at sende dem på 1+1 dages salgstræning eller på et online kursus i salg. Det virker næsten aldrig. 

For at lykkes kræver det en mere struktureret tilgang til udvikling af salgsstyrken, og det deler vi med dig. Princippet er simpelt, men mennesker er komplekse, og derfor kræver det forståelse, færdigheder og fokus.

 

Stærk formidling og enkle værktøjer

Viden har først værdi, når den bliver brugt. Det stiller store krav til læringen.

1. Formidlingen skal være stærk. For os betyder det passioneret, involverende, sjov og relateret til jeres hverdag og udfordringer. For at få andre til at brænde for et budskab skal budbringeren selv brænde igennem. Det kræver sin mand, eller kvinde, at gøre det – ofte flere dage i træk. Du møder altid en konsulent fra Intenz, der har personlighed og færdighed til at holde momentum fra første til sidste minut. Vi skaber energi, passion og motivation for jeres strategi og mål, og vi tilfører ny viden på en måde, der i særklasse smitter, giver forståelse og giver lyst til at ændre adfærd. Og som en vigtig detalje – vi lærer bedst, når læringen foregår i et uhøjtideligt og sjovt miljø.

2. Det skal være enkelt at forstå. Glemselskurven er stejl. Normalt husker vi 20% af det, vi har hørt efter kun 1 enkel dag. Vores opgave er at gøre det komplicerede enkelt, så enkel at jeres medarbejdere kan forstå og anvende det. Derfor har vi udviklet enkle værktøjer og modeller, så hjernen nemmere kan forstå og omsætte læringen til brug i dagligdagen. Vi binder al vores viden op på modeller, som alle kan forstå og endda lære fra sig over tid. For jer betyder det at læringen huskes og kan omsættes – men det betyder også, at I kan lære meget på kort tid. Det gør, at I sparer værdifuld tid på udviklingen, men ogå at læringen giver gevinst langt hurtigere i dagligdagen.

Der er 5 niveauer i læringen. Fra at kunne genkende noget man har lært og til at kunne perspektivere det lærte ind i helt andre sammenhænge. Sammen med jer fastlægger vi ambitionen får læringen, og hvordan vi sammen flytter til et højere niveau, hvor værdien af læringen øges.

Udvikling skal ikke dræne ressourcerne og tid

Vi tænker digitalt i alle de forløb, hvor det kan skabe værdi. Det mindsker omkostningen ved at samle folk, og det giver oftest en større effekt og en bedre forankring. Enten leverer vi indhold til dit setup, eller også bringer vi både indhold og system med ind i forløbet.

Du skal ikke tro – du skal vide​

Du skal ikke tro – du skal vide. Det gælder også, når det kommer til at flytte mennesker og virksomheder i den rigtige retning. Derfor har vi en naturlig data-drevet tilgang til det at udvikle, og vi måler på, hvor folk flytter sig, hvor de står stille, og hvad der påvirker deres indsatser.

Vi arbejder blandt andre med