guide
Hent guiden “Reinventing your segmentation to fuel growth”
Når det vi gør i salget, ikke længere har samme effekt skyldes det, at kunderejsen har ændret sig og at måden vi gør salg ikke er fulgt med.
Analyseinstituttet Gartner har vist, at i det professionelle salg foregår op mod 80% af beslutningsprocessen uden kontakt til salgsorganisationen imod ca. 60% for få år siden. Kunderejsen ændrer sig markant og hurtigt.
Salgsforskning viser, at udviklingen udfordrer de traditionelle måder at udvælge kunder på – altså segmentering.
Ved at segmentere baseret på kundernes adfærd og værdier fremfor traditionelle metoder på potentiale eller størrelse kan I få langt bedre resultater af de indsatser, I gør i salget. Og det behøver ikke være kompliceret at få succes med det.
Guiden er udgivet af ass. professor Bert Paesbrugghe fra IESEG University i Paris i samarbejde med Rasmus Åradsson, Partner Intenz.
I guiden får du svar på:
- Hvad ændringerne i kundernes købsadfærd betyder for måden I bør segmentere på
- Hvordan du med nye metoder til segmentering kan øge jeres salg
- Hands-on øvelser til at forbedre jeres måde at bruge segmentering
- Hvordan du får succes med at implementere en ny måde at segmentere på