Salgsteknikker: Værktøjer til skarpere argumentation og spørgsmål
Rasmus Studstrup
Som sælger er det væsentligt – for ikke at sige altafgørende – at have styr på salgsteknikken.
Desværre viser vores nye undersøgelse ”De nye vinderne af B2B salg”, at mange salgsorganisationer står over for et kæmpe kompetencegab, fordi sælgerne ikke er trænet i en bestemt salgsmetode.
Og det på trods af at vi ved, at det øger salget markant.
De salgschefer, vi taler med, ønsker ofte at omstille salget fra “produktsalg” til mere “rådgivende salg”. Det kræver nye teknikker og salgsværktøjer, men det kan være vanskeligt at holde styr på, hvad man skal bruge hvornår og hvordan.
Det vil vi gerne bidrage til at lave om på – ved at gøre det mere klart, hvilke teknikker der passer til hvilke typer salg.
Derfor har jeg skudt en video, hvor jeg dykker ned i 3 overordnede salgsteknikker, og hvilke værktøjer I kan bruge til skarpere argumentation og spørgeteknik.