Case story

Arbejd intenst med kulturen og skab resultater

Se med når Claus Nørgaard, Adm. Direktør i Trip Trap Woodcare, fortæller om, hvordan deres arbejde med kultur har vist sig direkte på bundlinjen

Situation

Markedet for træplejeprodukter er kompetitivt og bestemt ikke noget easy-ride. Så for at nå deres ambitiøse mål om at fordoble omsætningen i slutningen af 2018, vidste Trip Trap Woodcare at de var nødt til at arbejde med deres organisationskultur. De søgte en organisationskultur med en stærk Sence Of Urgency, hvor alle i fællesskab løber i samme retning og er sultne efter at nå de samme mål

Løsning

Siden starten af 2014 har Intenz hjulpet Trip Trap Woodcare på deres vej mod de ønskede mål. Inden udviklingsforløbet for alvor blev skudt i gang, afholdte vi en række workshops, da det var afgørende at både ledere og medarbejdere blev klædt ordentligt på til de kommende forandringer.

Startskuddet for kulturudviklingen lød, da den første af nu tre kulturmålinger blev sat i gang.

På baggrund af kulturmålingerne har udviklingsområderne sidenhen været mange, hvoraf de vigtigste har været fælles værdier, mål og retning, ledelse og samarbejdet på tværs af afdelinger. Lige nu er fokus på salgsudvikling, hvor udviklingen har taget så meget fart, at vi nu er i gang med et ”train the trainer” forløb med målet om at uddanne de danske sælgere i at kunne træne deres importører i en række salgsværktøjer.

Resultater

  • Stigende motivation for udvikling i organisationen
  • Fokuseret ledelse med ny kommunikationsadfærd
  • Fælles sprog og begrebsapparat til træning og udvikling
  • Nye perspektiver for salget
  • Udviklingen i de tre kulturmålinger har vist, at TTW er gået fra en middel performende til en højt performende kultur
  • TTW’s årsresultat er steget i takt med udviklingen i kulturen

Har du greb om jeres kultur og adfærd?

Book 45 minutters online sparring, hvor vi sammen kigger ind i området adfærd og kultur og får sat det i perspektiv til jeres virkelighed og behov. Vores kunder fortæller, at tiden er givet godt ud. 

ledelse + kultur

Få løbende viden om og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i.

Verden har brug for flere organisationer, der er værd at investere i. 

Som kunde, partner, aktionær og medarbejder. Som menneske. Kom med her, og få indblik og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i.

Nøgleordene er adfærd, mindset, vaner, strategi, ledelse, kultur og salg – og målet er en bedre verden.