Sådan skaber du følgeskab og handlekraft i forandringsprocesser

Mads W. Olsen

Mads W. Olsen

Movement

Hånden på hjertet. Hvor mange gange har I ikke prøvet at sætte nye initiativer i gang, hvor resultatet i sidste ende blev langt ringere, end I havde forventet? 

Det er en kunstart at drive forandringer, og det ser for de fleste ledere nemmere ud på papiret, end det opleves i virkeligheden.

Årsagen er, at de fleste forandringer i sidste ende lægger op til at ledere og medarbejdere – altså virkelige mennesker – skal etablere nye vaner. Og vi ved alle, at det er svært at ændre vaner – også dem vi selv vælger og er motiveret for!

Eksempelvis ved vi jo godt, at vi burde motionere 30 minutter hver dag, og at vi har færdighederne til at få det til at ske, men alligevel er det langt fra os alle, som får taget os sammen.

I situationer, hvor vi mennesker føler os påduttet at ændre vaner, stiger kompleksiteten yderligere – se bare demonstrationer rundt om i verden lige nu.

For at få succes med at etablere nye individuelle og organisatoriske vaner, kræver det stor menneskelig indsigt hos lederne at forstå, hvad der reelt er på spil. Og det kræver en solid værktøjskasse at håndtere egne og andres reaktioner på rejsen.

Se videoen her, hvor jeg dykker ned i, hvordan du som leder kan skabe følgeskab og handlekraft i forandringsprocesser. Du får samtidig et vigtigt værktøj til at lykkes.

Brug for et skub i den rigtige retning?

Book 45 minutters online sparring, hvor vi sammen kigger ind i disciplinen ledelse og får sat det i perspektiv til jeres virkelighed og behov. Vores kunder fortæller, at tiden er givet godt ud. 

Ledelse_profiler (3)

Få løbende viden om og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i.

Verden har brug for flere organisationer, der er værd at investere i. 

Som kunde, partner, aktionær og medarbejder. Som menneske. Kom med her, og få indblik og konkrete redskaber til at skabe en organisation, der er værd at investere i.

Nøgleordene er adfærd, mindset, vaner, strategi, ledelse, kultur og salg – og målet er en bedre verden.

Ser du og dine lederkolleger ens på tingene?  

Prøv vores Culture Alignment analyse og afdæk, hvor enige I er i jeres ledergruppe

Det er noget for dig hvis du:

      • Er virksomhedsleder som sætter ambitiøse mål og gerne vil sikre, at du har alle i ledergruppen med 
      • Er en del af en ledergruppe og gerne vil sikre, at I har samme forståelse af de mål i jagter og den adfærd det kræver 
      • Er HR-ansvarlig og ønsker en kvalificeret dialog om kulturen i din virksomhed